onsdag 12. oktober 2011

Teppetopp + +

Rekreasjonsarbeidet mitt er sydd sammen! Før 6 ukers planlagt sykemelding hadde jeg forberedt meg godt. Jeg hadde skåret ca 830 kvadrater og 370 trekanter, totalt ca.1200 biter i ca 180 forskjellige farger, stoff. Nå er alle sydd sammen, nesten 1200 sømmer. Morsomt og fargerikt arbeid! Nå mangler rammer, kanter, quilting og lukkekanter. Og det skal bli dobbelt sengeteppe.
Fikk noen kreative forslag til hva dette var, kanskje noe jeg også kan sy. Det er altså "trekk" til kaffelattekrus. De er alltid så varme. Kan kanskje også brukes til irish coffee - glass også.
Det ble ikke noe sying i helga, og årsaken er her. Koselig besøk av Henrik, tre år. Morsom og aktiv alder, men han kan også konsentrere seg lenge om å bygge og leke med Briotogbanen. Lørdag var vi på Karius og Baktus-teater. Morsomt, men litt skummelt. Tryggest å sitte på Beste-Gretes fang! Ekstra stas med togbanen når onkel Jostein også er med og bygger og leker!
Nedenfor er årets siste georginer. Frosten gjorde det av med de frodige plantene i helga, og knollene er gravd opp og lagres til neste sommer.
Sykemeldingsperioden ble også brukt til lesing. Følgende bøker har jeg lest i løpet av disse seks ukene:Jo Nesbø- Gjenferd, Anne B.Ragde - Jeg skal gjøre deg så lykkelig, Carlos Ruiz Zafon- Englenes spill, Jonas Jonsson - Hundreåringen som klatret ut av vinduet, Lawrence Hill - Noen kjenner mitt navn, Umberto Eco - Gravlunden i Praha ( Denne boka fikk jeg ikke tak på, så jeg ga opp etter 150 sider) Marie Sabine Roger . Å telle duer, Cecilia Samartin - La Peregrina, og har begynt på Muslimske RÅtekster redigert av Nazneen Khan-Østrem og Mahmona Khan.

15 kommentarer:

  1. Åh, så läckert ditt täcke blev!!Helt enormt med alla färgerna. Hade jag aldrig kunnat gissa att det skulle bli på det viset. Nu har du bara det roligaste kvar - att få det helt klart med quiltning och kanter. Lycka till och hoppas få se det helt färdigt.
    Kram

    SvarSlett
  2. Så lekkert teppe. Blir glad av å se på fargene. Kjempeide med trekk til lattekrus.
    Lykke til med resten av teppe.

    Elisabeth

    SvarSlett
  3. For en kjempejobb med det sengeteppet! Men det blir jammen flott og fargerikt!
    Koselig med georginer! Jeg har en plante som må opp nå, frosten er vel rett rundt hjørnet her også.
    Tusen takk for koselig kommentar!
    Fortsatt god kveld! :)

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar! Snøreposene er så morsomme å sy så jeg anbefaler det så gjerne! For et arbeide du har hatt med teppet! Flott! Ha en fortsatt fin uke! Klem Siri:-)

    SvarSlett
  5. Wow, for et arbeid! Her må man ha massevis av tålmodighet :)

    SvarSlett
  6. Fantastisk og fargerikt teppe! Jeg er impponert!

    SvarSlett
  7. Lappe-Grete! Du er jo virkelig i siget med blogginga! Vi får ta et bloggtreff til uka;)

    SvarSlett
  8. Så heldig du er som fått sydd og sydd og sydd... Et fargerikt teppe - helt etter min smak. Og spennende bøker du har lest. Interessant med Gravlunden i Praha. Den har jeg sett, regner med at det er den jødiske,så kanskje det var noe for meg å lese. Den er meget spesiell nemlig, der ligger de i flere foldige lag oppåhverandre, tett i tett.

    SvarSlett
  9. Nydelig teppe, gleder meg til å se det ferdig!!

    SvarSlett
  10. men oj vilket täcke o vilket jobb...helt otroligt i sina färger!Mycket fina saker du har sytt...bla duken o kudden..tågbana är skoj för de små!Lycka till i min tävling....

    SvarSlett
  11. Å, herreminhatt for et nydelig sengeteppe!
    Flink du er, LappeGrete.
    :)

    SvarSlett
  12. Himmel vilket snyggt lapptäcke, tänk om jag hade tålamod till att göra något sådant. är inte heller så duktig på att sy.
    Hihi, ja Lucas är verkligen ett retro lejon. Funderar på att kanske göra lite passande kläder också :) men det får bli ett framtida projekt.

    SvarSlett
  13. Wow... for en jobb, men så blir det lekkert også da ! Ser ut som han har det morsomt med togbanen, husker mine sønner også elsket det :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  14. Det blir et flott teppe. Regner med jeg får se det ferdig snart:)

    SvarSlett