fredag 20. desember 2013

Loddkjøp og løpere.

Da jeg viste bilder av teppet jeg har sydd til lotteriet som er en del av aksjonen til inntekt for brystkreftforskning , fikk jeg spørsmål fra et par bloggvenninner om det var mulig å kjøpe lodd. I stedet for å sende penger, fikk de sende stoff tilsvarende beløpet de ville ta lodd for.
Margrethesendte etter ønske fra meg et stoff jeg ønsket meg etter å ha sett det brukt hos henne."Korssting" - som jeg brukte som motiv i to lange, smale løpere, festremser. Begge blir ekstragevinster i lotteriet.De te første bildene viser dem:
Grethe sendte diverse matchende brune, beige og grønne stoff. Det var MYE stoff, og jeg bestemte meg for å sy ekstragevinster av stoffene, og hos Liv Aagot hadde jeg sett noen løpere jeg ble inspirert av. Jeg prøvde å skjære stoffene så jeg skulle få utnyttet dem best mulig. Slik ble de 4 løperne:
TUSEN TAKK, både Grethe og Margrethe, for at dere ville kjøpe lodd og at dere sendte meg stoff som i sin tur ble gevinster! Kanskje dere vinner deres egne stoff, bearbeidet av meg?!Loddsalget går unna, og trekningen er 23.jan.2014!


2 kommentarer:

  1. Hei!Oj,de var fine alle i sammen,men vinnerlykken er det heller dårlig med!Men vi har støttet en god sak,forskning og hjelp,til en gruful sykdom.Ønsker deg og dine en riktig God Jul.Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  2. Så stilige løpere du har sydd. Veldig fint det korsstingstoffet. Ønsker deg og dine en god jul.

    SvarSlett