torsdag 1. oktober 2009

Syrommet mitt.

CD-hyller til stoff.
Har selvsagt sydd meg klokke! Men glemmer ofte tida likevel!

Inspirasjonskroken, hvor jeg kan sette meg med te og quilteblader og - bøker. Omtrukket 30 år gammel Ekornessofa og to små Ikeabord. Det ser ikke alltid like lite inspirerende / ryddig ut i denne kroken.....





En trancherkommode fra Ikea har perfekt høyde for skjærebrett og strykebrett. Seks Cd-hyller rommer alle 30 cmstoffene. Jeg har valgt å ha dører på stoffhyllene, da det blir litt støv på et syrom..... Ikeahyller, med og uten dører, til stoff, blader, bøker, kurver med div. innhold - og selvsagt til isboksene med ferdigkutta rester i div. størrelser.




Mammas spisebord gir rikelig plass for en eller flere symaskiner. Kontorstoler uten ryggstø er fine, jeg kan snu meg rundt uten å støte borti noe.





Det har sine klare fordeler at barna blir store og flytter ut! Da yngstemann flytta ut, ble rommet utstyrt med et vindu til og innreda som syrom. Her har jeg plass nok! Dørskiltet er en "grytelapp" med majonestube som hjertedekor.













5 kommentarer:

  1. Hej Grete! Jag blev så förtjust i dina cdhyllor som du förvarar tyg i, de med glasdörrar. Vad heter de? Skulle så gärna vilja ha det så till mina tyger.

    SvarSlett
  2. Hei Gita!
    Hyggelig at du liker løsningen jeg har valgt! Jeg er veldig fornøyd, oversikten over 30 cm-stoffene kan ikke bli bedre. Hyllene heter Benno DVD-søyle. Du må sette to og to sammen. Døra heter Billy vitrinedør. Og de kjøpes på IKEA.
    Nå er jeg spent - legger mitt svar seg på min blogg eller havner den hos deg? Jeg er gangske fersk som blogger, og det er ikke alltid jeg forstår hvorfor ting skjer her...
    Hilsen Grete.

    SvarSlett
  3. Takk for titten inn i et godt og funksjonelt arbeidsrom - det med CD-hyllene var genialt!

    SvarSlett
  4. Tack för svaret Grete, Jag skall ta en titt i IKEA katalogen.
    Välkommen att hälsa på i min blogg.

    SvarSlett
  5. Hej Grete,
    Hvor skønt at se dit fine syrom.
    Jeg har eksakt de samme hylder fra Ikea, blot med 3 reolerg og bare halv vitrine for oven i dørene. Det blir lidt roligere at se på når stoffet er gemt lidt væk i dagligstuen. CD-reolerne er et superfint tip, som jeg tror jeg vil bruge, jeg har dog ikke så meget stof som bare er 30 cm men mon ikke man kan lægge fat quarters i også.

    Så har jeg kigget nøje på din 'trancherkommode'. Jeg skærer altid mine stoffer i køkkenet, der passer højden fint, men jeg har tænkt over at få noget der ligner din kommode ind i stuen. Der er lige plads til noget der ligner som en slags room-divider - så er der en fysisk adskillelse mellem sofahjørne og syhjørne. Jeg ved ikke hvad en trancherkommode hedder på dansk, det er vel en slags butcher's block? Jeg må se om jeg kan finde sådan en i Ikea. Heldigt at Ikea ligger lige rundt hjørnet her hos mig.
    Tak for kigget og inspirationen :-)

    SvarSlett