lørdag 21. juli 2012

For mye kreativitet?

I vår startet jeg å sy på noe jeg trodde jeg hadde forstått.....Jeg vant ei pakke med stoff på årsmøtet i Bergen, utypiske farger for meg, så jeg måtte prøve å bruke de stoffa som var. Hadde sett noe i en teknikk jeg ville prøve, men hadde ikke mønster. Jeg syr stort sett ikke etter mønster, men ser en teknikk og så lager jeg mitt eget.
Det var noe som ikke stemte da blokkene var ferdige, og jeg tror jeg har forstått hva.... Skal prøve senere! Men det ble en duk. I stedet for vatt brukte jeg strykevliselin på bakstykket, så den faller fint over bordkanten.
Det er ikke mye nytt som blomstrer i hagen nå, men denne, som jeg tror heter hagerose, dog uten å være rose, lyser opp med sine rosa blomster.

Ha en fin søndag alle som titter innom!


5 kommentarer:

  1. Spennende å prøve nye ting da;) Utrolig hva man lærer ved å prøve seg frem. Det ser ut til at du har mestret denne teknikken også;) Blomstene er fine nå! Måtte bare sommeren vare.....

    SvarSlett
  2. Den där tekniken har jag sett någonstans och verkligen beundrat. Du har verkligen gjort ett jättebra jobb för den är så jättefin. Tekniken ser kul ut - måste prova någongång. Och som sagt var, vi har haft solsken hela dagen idag. Lite ovant känns det allt.
    Kram

    SvarSlett
  3. Artig den teknikken der. Jeg sydde mitt første sengeteppe i denne teknikken for mange år siden, ja det var faktisk det første jeg lærte i lappeteknikk (av søstra mi)men aner ikke hva den heter:)

    SvarSlett
  4. God søndagshilsen!
    Kjempefin duk,men såg veldig innvikla ut,men du klarer det med bare å se!Av og til må en bare prøve på ting en ikke kan,eller har mønster på.De som bare syr det de kan,går fort lei i lappeteknikkensverden,for de står på stedet hvil,men det gjør ikke vi som utvider horisonten!Lei på hobbyfronten,fremendord:-)
    Håper du har en fin søndag,spesielt i dag!
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  5. Kan man også blive for kreativ ? ja åbenbart, hvis det var meningen, at farverne skulle mødes ;-)))
    Flot at du bare kan lave mønstre du har set.
    Hilsen Esther

    SvarSlett