søndag 8. april 2012

Den som sparer, .....

......har! Og jeg sparer på alle rester, strimler.... Etter hvert har jeg begynt å kutte i kvadrater og stabler i isbokser, men det var fortsatt ei kurv med ukurante fasonger. Da jeg så ble den lykkelige eier av et pent brukt Jysk-utemøblement, type kafébord og - stoler, måtte jeg jo ha puter til stolene og duk til bordet.
Det enkleste var jo å kjøpe puter, og Jysk hadde rett størrelse, men jeg ville ha mer farger. Dermed kom restekassa fram. Vattrester ble sydd sammen og så ble brune, grønne og til slutt blomsterfarger lagt på og sydd fast med applikasjonssting.
Duk ville jeg også ha, og den ble sirkelrund med den samme blomsterdekoren som putene, vrangsydd og med strikk i ytterkanten. Duker som blåser av er lite hyggelig!
Men putene skulle ha ei bakside! I ei av lappegruppene jeg er med i, har vi UFO-lotteri, og jeg meldte på 5 square-in-a-squareblokker. Jeg var ikke inspirert til å bruke dem til noe annet, så de ble påsydd resterammer og montert sammen med georgineblomsterputefrontene mine. Den femte blokka ble til ei lita brikke. Nå kan det jo diskuteres hva som er framside og hva som er bakside på disse putene! Men at de er unike, er helt sikkert. eller...?????
Mannen lager mat med kjærlighet, men denne poteten hadde han ikke hjerte til å servere til middag!

13 kommentarer:

  1. Hej Grete,
    dine stolehynder og passende dug er bare så flotte, dem bliver man i godt humør af at se på!
    Jeg kan bedst lide blomsterne, de er utrolig flotte!!!! Men "bagsidenerne" er også flotte og dejligt at du kunne bruge dine lotteri blokkke.
    Ha´ det godt!
    kh
    Bente

    SvarSlett
  2. Herlige blomster puter og duk du har sydd. Herlige spreke farver, akkurat det jeg liker. fine baksider også, men jeg liker blomstene best. Ha en fortsatt fin påske.

    SvarSlett
  3. Dette ble noen skikkelige gladputer og duk. Herlig, herlig. De gir bud om sommer.

    SvarSlett
  4. Nej!!! Hvor er det bare flot, man bliver så glad af at kigge på det. Super farver, det bliver en glad sommer-:)

    SvarSlett
  5. Se her har ho fresha opp, ja! Og søt potet:) Vi ses vel om et par dager?

    SvarSlett
  6. Oj, så fargeglade og flotte hageputer! Mye finere enn de man kjøper i butikken. Blir jo i godt humør bare av å se på de. :)

    SvarSlett
  7. Härliga stolsdynor och duk du har gjort!! Verkligen somriga färger och det kommer att bli en fröjd att sitta där och dricka kaffe så småningom.
    Man blir så glad av dina härliga bilder!
    Kram

    SvarSlett
  8. For en imponerende jobb du har lagt ned. Nå kan våren komme!

    SvarSlett
  9. God idè,flotte puter og duk!
    Ja,potetene er vel for fine til å spises :-) Ha
    en koselig vår-tid fremover.

    SvarSlett
  10. Kjempefine puter og duk. Fikk sommerfølelse nå.

    SvarSlett
  11. Ej hvor er de blevet flotte - glade, friske farver, som man blir i godt humør af :-)
    Flittig er du!

    SvarSlett
  12. Disse putene er helt herlige!! Ingen som har maken til dem. Takk også for mange hyggelige kommentarer på min blogg. Nå har jeg lagt meg til som følger her hos deg.

    SvarSlett
  13. Tack för dina snälla ord, ja snön kan komma till jul inte nu. I polen (där jag kommer ifrån) säger man att hela vädret hela april luras, sant :)
    Snygga kuddar, duktig du är på att sy. Jag kan inte alls.
    Ooooh, kärlekspotatis :)

    SvarSlett