søndag 29. april 2012

Rester, trinn 3

Her er resultatet av maaaaange timers arbeid med biter som var 1"!!!- 1/2 " ferdige....! Jeg har lovet meg selv å IKKE spare på så små rester, det var nemlig ikke morsomt å sy så små biter. Sømrommene går helt over i hverandre, det er vanskelig å sy dem, å stryke, og resultatet står vel ikke helt i forhold til innsatsen. Men så er det litt gøy å bruke ALT stoffet, da!
Bitene brukt i de to foregående innlegga var "store" - de var 1 1/4 ". Jeg har noen planer for hva det skal bli av dem også.
Disse koppene er morsomme, de har så mange forskjellige visdomsord.

Er det bare jeg som sparer på alle rester!


14 kommentarer:

  1. De ble lekre da!!!!!! Selv har jeg spart på alt helt til i vinter. Nå har jeg bestemt meg for at alle rester skal skjæres opp i kvadrater, eller remser. Minste " lovlige" er 1,5". Jeg har hevet alt under det. Deilig!

    SvarSlett
  2. Så knallflotte brikker! Skjønner at dette må ha vært litt av et pirkearbeid. Når jeg skal sy sammen kvadrater skjer det ofte at jeg må ta opp hver søm flere ganger, fordi sømmene ikke treffer hverandre.
    Jeg sparer på alt av stoffrester, man vet jo aldri ..
    Ha en god søndag!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  3. Kjempefine brikker....Neida du er ikke den eneste som sparer på alle smålapper. Har blitt tøffere med åra, så nå våger jeg meg til å kaste de aller minste bitene.....

    SvarSlett
  4. Forstår at dette var arbeidkrevende, men du så fint det ble! Jeg samler på alt, men er ikke så flink å bruke det. Man vet jo aldri hva man kan få bruk for;)

    SvarSlett
  5. Det er så flot, og jeg gættede rigtig :-)

    SvarSlett
  6. Grete, du er ikke den eneste, der sparer på små rester. Jeg har så mange, så mange. Men at lave så små sager gør jeg ikke mere... tror jeg;-) Nu er jeg blevet bidt af at lave store blokke, det går så tjept.
    De er utroligt flotte dine kaffebrikker og jeg havde ingen anelse om at delene var så små!

    SvarSlett
  7. Hei,og god søndag!De kaffibrikkene var FLOTTE,med mange arbeidstimer bak!Holder foresten også på med kaffibrikker,til min svigermor som har bursdag 1.mai.Men de er av en enklere utgave enn dine,selv om det er mye søm som ligger bak her også.Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  8. Det må ha vore litt av eit plukk med så små bitar, men så vart det VELDIG fine koppebrikker!! Artige koppar også.

    SvarSlett
  9. Flotte brikker, jeg er imponert!

    SvarSlett
  10. Det var smått, ja. Skjønner godt at det ble litt pirk, men resultatet ble veldig fint da! :)

    Jeg sparer ikke på bittesmå biter. Har stoff for resten av livet omtrent, så da går de minste bitene i bosset.

    SvarSlett
  11. Wow, jeg må si du er tålmodig. Lekre ble dem. Så små biter kaster jeg.

    SvarSlett
  12. Såå jättefina de blev!!! Vilket pyssel att sy ihop dessa. Jag sparar också på ALLT men tyvärr blir det mera sällan att jag använder upp det. Försöker slänga de allra minsta bitarna.
    Kram

    SvarSlett
  13. Hej Grethe, hvor er de fine, de meget små lapper. Det er svært at forklare hvad trediver stoffer er, men lidt klarere i farverne. HVis jeg lige husker det skal jeg prøver at lægge et par stykker på min blog.
    Ha´en god dag
    Berit

    SvarSlett