onsdag 28. mars 2012

Gjenbruk, rester

Det var nok ikke lett å se hva som var gjenbrukt i forrige innlegg, men Margrethe var i alle fall i riktig verdensdel. Gjenbruksmaterialet ville vel ikke VI tenke på som aktuelt å gjenbruke en gang, men det gjør de altså i Sør- Afrika og kanskje andre steder også. En venninne tilbringer 3 måneder hver vinter i S-A, og i fjor kom hun med disse tingene til meg. Imponerende! Det er altså TEPOSER som er gjenbrukt, spretta opp, vaska og dekorert før de brukes på brett, veggpynt, -som dagens bilde er eksempel på- , bokmerker og annet. Det gjelder å bruke det man lett og billig kan få tak i!
Bokomslaget nedenfor er laget av rester etter Twist-løperen for noen innlegg siden. Jeg kaster jo ikke noe som er større enn 1,5 ", og disse restene var jo hele 2"! Bokomslaget flyttes fra bok til bok, og er med på ferieturer og sykurs, bl.a.Tror jammen kvadratene ligger i samme rekkefølge som twistene på løperen.....

3 kommentarer:

  1. Ohh jeg er vældig stærk i varmt vand! *lol*
    Det er en anden sag med det kolde - uf det kan jeg ikke li':-)
    Tænk engang at bruge brugte teposer til dekoration? Helt utroligt.
    Det fortæller jo både om den utrolige fantasi som mennesker har og også lidt om 'os' her i den vestlige verden - vi er vist temmelig forkælede.

    SvarSlett
  2. Hei
    Teposer det tenkte eg lite på ja,at det kunne brukes i kunstens verden.Men denne verden er unik,alt er mulig,bare man utforsker.Da eg jobbet på aldersheimen,kjøkkenet,og begyndte å samle på kaviar,majonestuber,ol.metall,klippet opp og vasket,lurte de eg jobbet med om de skulle bestille plass.!Da eg sa eg skulle bruke det til sying,ei dyktig Dansk dame som har hatt mange kurs på Vestlandstreff,lo de av meg!Da de fikk se resultat av mitt kunstverk,oj det var jo fint/tøft:))Ønsker deg og dine en riktig god Påske!Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  3. Ja, det var ju ett bokomslag liknande ditt som jag tänkt sy till mitt anteckningsblock av mina 1½"-rutor!
    Har inte kommit så långt ännu.
    Glad Påsk!

    SvarSlett