mandag 19. mars 2012

Inspirasjons- og årsmøtehelg, NQF i Bergen.

Så er ei flott helg i Bergen over: Flotte utstillinger, massevis av butikker, inspirerende foredrag og kurs, årsmøteavvikling, lotterier, bloggtreff, koselige quiltemiddager med massevis av koselige quiltedamer, og "Vis og fortell" med ytterligere inspirasjon. Her er litt om mitt utbytte av helgen, det som lar seg fotografere...
Noen små handleturer resulterte i stoff til et teppe hvor motivstoffet til venstre skal danne midten i blokker med disse grønne stoffene omkring. Nydelige blondeglidelåser og et kraftig (veske)stoff ble også med hjem.
Noen gevinster i ringlotteriet ble det! Etter foredraget med Frida Anderson forsto jeg hva en kuttekniv med ruglete blad kan brukes til også!
Jeg laget dette meskwork- arbeidet på kurs med Brita Rundgren. Morsom teknikk, hvor det gjaldt å holde hodet klart og tunga rett i munnen! Bør nok fullføre mens jeg har "det" sånn noen lunde i fingrene og hodet!
Det er langt til Bergen - med nsb - så jeg strikka denne halsen på togturen.
Det "vanlige" årsmøtearbeidet mitt er julehjerter. Dette har jeg med under årsmøtet, foredrag og ellers i pauser. Det er vel få årsmøter som avvikles med like mye kreativ utfoldelse i salen som årsmøtet til NQF! Det strikkes, hekles, broderes og sys, i tillegg til engasjement omkring saker på sakslista! Multitasking!

6 kommentarer:

  1. Ja dette var en kjempehelg.

    Astrid

    SvarSlett
  2. Kjekt å treffe deg! Det gikk fort i svingene til tider, men godt at du tok kontakt. Artig at vi ble så mange på bloggforumet. Nå er det å få pakket ut og se litt over sakene, - klarte å finne noen fristelser jeg også ;-) Gleder meg til å se hva det blir av spreke stoffer og ruglete kniver.

    SvarSlett
  3. Det var da nogle dejlige indløb du har gjort, der er rigti blevet snoldet lækkerier:)

    SvarSlett
  4. Fint å lese litt hos deg også fra møtet i Bergen! Jeg var ikke på listen,så jeg får ønske meg blogger-knappen til neste år,jeg da:-)

    SvarSlett
  5. Det jo ikke til å unngå at det blir med noe godis hjem etter en slik helg. Skjønner at det var en fin tur og jammen har du vært produktiv også. Lekker hals.

    SvarSlett
  6. Ja, med så mange fristelser er det jo ikke til å unngå å få noe med seg hjem. Jeg var bare innom etpar dager, men tenker at jeg en gang skal melde meg på full pakke på et årsmøte. Fikk iallfall truffet noen av dere som jeg bare har sett på blogg tidligere. Kuttekniv med ruglete blad vet jeg enda ikke hva jeg skal bruke til. Lag gjerne et innlegg om det.

    SvarSlett